Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

Αλλάζει ο ΟΑΣΘ - Το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη

Αλλάζει ο ΟΑΣΘ - Το στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ στη ΘεσσαλονίκηΚρατικοποιήθηκε και κατεδαφίζεται ο ΟΑΣΘ όπως τον ξέραμε μέχρι σήμερα. Περισσότερα λεωφορεία – Μηχανήματα με ρέστα – Δημόσιος έλεγχος το τρίπτυχο της επόμενης μέρας.


Αγώνα δρόμου αναμένεται να δώσει το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι την ΔΕΘ η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ σε συνεργασία με τον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) με στόχο την αλλαγή πορείας στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.

Η επιτυχία του επιχειρήματος της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ είναι το μεγάλο στοίχημα του ΣΥΡΙΖΑ κεντρικά πολιτικά και όχι μόνο τοπικά στην Θεσσαλονίκη. Το τρίπτυχο της επόμενης μέρας μπορεί να αποτυπωθεί στις εξής προθέσεις «Περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους – Μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που να δίνουν ρέστα – Δημόσιος Έλεγχος των πεπραγμένων του οργανισμού».

Παράλληλα ως πρώτη προτεραιότητα τίθεται η αποπληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων οι οποίοι στις πρώτες τους τοποθετήσεις στέκονται αρωγοί στην προσπάθεια της κυβέρνησης.




Μήνυμα η επιλογή Παππά

Η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη να τοποθετήσει ως πρόεδρο του υπό κρατικοποίηση ΟΑΣΘ τον Στέλιο Παππά, ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς και πατέρας του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκου Παππά, έδειξε τις προθέσεις της κυβέρνησης.

«Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα. Για αυτό και τοποθετήθηκε εκεί ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά. Ο Στέλιος Παππάς είναι οικονομολόγος με μακρά εμπειρία, πρώην πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με συνεχείς αγώνες για την κοινωνία και τη Δημοκρατία στον τόπο,  και σε αντίθεση με τους μέχρι τώρα μετόχους και επικεφαλής του μορφώματος του ΟΑΣΘ, θα ασκήσει τα καθήκοντά του στον οργανισμό χωρίς αμοιβή» τόνισε επανειλημμένα από τη Θεσσαλονίκη ο Χρ. Σπίρτζης.

«Εγώ τελείωσα την καριέρα μου, ήρθα (στη Θεσσαλονίκη) για εκκαθάριση (του ΟΑΣΘ) με όρους πλήρους διαφάνειας. Εντός των επόμενων ημερών θα δημοσιοποιήσω όλη την περιουσία μου και τη σύνταξη που παίρνω, ώστε μετά να τη συγκρίνουμε με το η θα έχω όταν θα φύγω. Είμαι στη θέση αυτή αμισθί» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς.

«Προτεραιότητά μας είναι να έχουμε καλές αστικές συγκοινωνίες για τους πολίτες, να πληρώνονται στην ώρα τους οι εργαζόμενοι για να μπορούν να προσφέρουν, και βεβαίως όπου υπάρχουν σκάνδαλα θα πρέπει να τα αποκαλύψουμε, δεν μπορούμε να παίξουμε με αυτά τα πράγματα» συμπλήρωσε ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί το κόμιστρο των εισιτηρίων.



Οι πρώτες προτεραιότητες

Συνεχείς συσκέψεις είχαν από χθες το μεσημέρι στον ΟΑΣΘ η νέα διοίκηση τόσο με τους διευθυντές όσο και με τους εργαζόμενους. Στις συσκέψεις συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ (πρώην ΣΑΣΘ) Κώστας Αμπατζάς, που θα εποπτεύει τον ΟΑΣΘ, ο οποίος μιλώντας στην ThessNews έθεσε τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης.

«Αναλαμβάνουμε σε μια δύσκολη συγκυρία ένα βαρύ φορτίο. Θέλουμε άμεσα να αποκτήσουμε τον έλεγχο του νέου Οργανισμού και πολύ γρήγορα να σχεδιάσουμε μαζί με τη νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, να σχεδιάσουμε τα νέα δρομολόγια ώστε το Σεπτέμβριο ή το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου ακόμα αν είναι εφικτό, να είναι πολλά περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους από ότι σήμερα, να μπορέσουμε να δώσουμε στο επιβατικό κοινό το σήμα ότι αλλάζουν πράγματα και σε σχέση με το απαράδεκτο φαινόμενο να είναι πιο ακριβό το εισιτήριο εντός του λεωφορείου και να μην δίνουν ρέστα τα μηχανήματα, θέλουμε να κάνουμε συνέργειες και με τον ΟΑΣΑ» ανέφερε αρχικά.

«Σίγουρα θα πρέπει παράλληλα το συμβούλιο του ΟΑΣΘ με τον πρόεδρό του, τον Στέλιο Παππά να τρέξουν και την εκκαθάριση» συμπληρώνει ο κ. Αμπατζάς τονίζοντας πως δεν έχει αρμοδιότητα μεν στην εκκαθάριση αλλά ως εποπτεύων φορέας «πρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση στον έλεγχο του ΟΑΣΘ και του τωρινού και του προηγούμενου καθεστώτος».

Όσον αφορά το ενδεχόμενο αγοράς νέων λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ο κ. Αμπατζάς επισημαίνει πως «σε αυτήν την φάση τα λεωφορεία που είναι εκτός λειτουργίας στόχος είναι εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις να μπουν εν πλήρη λειτουργία και φαίνεται ότι αυτό με μικρές παρεμβάσεις είναι εφικτό».  



Χέρι – χέρι με εργαζόμενους

Σύμμαχο στην επόμενη μέρα η κυβέρνηση βρήκε στο πρόσωπο των εργαζομένων. Για νέα σελίδα έκανε λόγο αμέσως μετά την τελετή παράδοσης – παραλαβή ο πρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων του Οργανισμού, Δημήτρης Τσερμενίδης. Επανέλαβε την βούληση των εργαζομένων να «βάλουν πλάτη» στο νέο εγχείρημα. Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη στη Θεσσαλονίκη σήμερα κυκλοφορούν 270 λεωφορεία, ενώ θα έπρεπε κανονικά να κυκλοφορούν στους δρόμους 420 με στόχο τον Σεπτέμβριο να φτάσουν τα 525.

Παράλληλα, γίνεται ένας πραγματικός αγώνας δρόμου ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα δύο μηνών που τους οφείλονται παίρνοντας συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι θα καλυφθούν άμεσα. Οι εργαζόμενοι έχουν λάβει υποσχέσεις και για την διασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων μέσω νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.



Στα δικαστήρια η πρώην διοίκηση - Δριμύ κατηγορώ στην αποχώρηση

Με σκληρά λόγια αποχαιρέτησε τα γραφεία του ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη ο απερχόμενος πρόεδρος του ΔΣ, Χρήστος Στεφανίδης. Στην τελετή παράδοσης – παραλαβής που έγινε σε ένα άκρως «πολικό κλίμα» στον έκτο όροφο των γραφείων του Οργανισμού στην οδό Παπαναστασίου ο επικεφαλής της πρώην διοίκησης επεφύλασσε υποδοχή συνοδευόμενη με δεκάδες αρνητικούς και σκληρούς χαρακτηρισμούς.

Ο κ. Στεφανίδης έκανε λόγο για έναν αντισυνταγματικό νόμο για τον οποίο ο ΟΑΣΘ έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη ενώ ειρωνεύτηκε τον υπουργό ότι έχει φροντίσει «να αποθανατίσει τον θρίαμβο του μέσω της τηλεόρασης». «Προφανώς θέλει να δοξαστεί για το ότι ο ΟΑΣΘ οδηγήθηκε σε οικονομική ασφυξία με τις παράνομες μεθοδεύσεις του και στη συνέχεια σε απαξίωση με την παρατεταμένη εκστρατεία δυσφήμισης που ο ίδιος οργάνωσε. Υποθέτω ότι θέλει να συνεχίσει την εκστρατεία δυσφήμισης και συκοφαντιών γιατί φαίνεται ότι μόνο σε αυτό το παιχνίδι έχει καλές επιδόσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά ενώπιον του υπουργού.

Κατηγόρησε τον υπουργό για αυθαιρεσία, ψευδολογία και φαυλότητα και για τηλεοπτικό σόου στο βωμό της ψηφοθηρίας. «Το όλο εγχείρημα παραβιάζει βάναυσα το Σύνταγμα και το Ευρωπαϊκό Θεσμικό πλαίσιο και θα καταπέσει στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια. Ευχόμαστε μέχρι τότε η καταστροφή και οι δυσμενείς συνέπειες για την πόλη και τους επιβάτες να είναι όσο το πιο δυνατόν περιορισμένη» κατέληξε μεταξύ άλλων ο κ. Στεφανίδης.

Για το νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ σχολίασε ότι επελέγη με βάση την κομματική επετηρίδα με κριτήρια όχι τη γνώση και την εμπειρία αλλά τις συγγενικές σχέσεις και την αφοσίωση στο κόμμα.



Πήγε στον Εισαγγελέα

Στην εισαγγελία πρωτοδικών Θεσσαλονίκης προσέφυγε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης όπου με σχετικό έγγραφο ζητά να του χορηγηθούν αντίγραφα πάσης φύσεως που αφορούν τις δραστηριότητες του απερχόμενου διοικητικού συμβουλίου.

Ο κ. Στεφανίδης χαρακτηρίζει βάσει του συγκεκριμένου εγγράφου παράτυπη την άφιξη των μελών του νέου διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού. Όπως λέει δεν είχε κοινοποιηθεί εγκαίρως η ΚΥΑ που να ορίζει τα νέα μέλη του ΔΣ και τονίζει ότι δεν δόθηκε καμία προθεσμία για να συνταχθούν τα απαραίτητα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής.

Βάσει τον παραπάνω ο κ. Στεφανίδης θεωρεί ότι η συγκεκριμένη τακτική αφήνει έκθετη και ανυπεράσπιστη την απελθούσα διοίκηση, «σε υπόνοιες ή και κατηγορίες κακοδιαχειρίσεως και οικονομικών ατασθαλιών».

Βάσει του έγγραφου αιτήματος ζητείται  να χορηγηθεί στην απελθούσα διοίκηση αντίγραφο του συνολικού αρχείου του τμήματος Προμηθειών του ΟΑΣΘ καθώς και πάσης φύσεως εγγράφων που συνάπτονταν με τη δράση του απερχόμενου δ.σ. του ΟΑΣΘ (αντίγραφο βιβλίου πρωτοκόλλου ΟΑΣΘ, αντίγραφο βιβλίου πρακτικών συνεδριάσεων δ.σ. ΟΑΣΘ αντίγραφο συνολικού αρχείου συμβάσεων τηρούμενο στο τμήμα προμηθειών στο τμήμα προμηθειών του ΟΑΣΘ) σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

Αυτό σύμφωνα με τον κ. Στεφανίδη πρέπει να γίνει «ώστε να διασφαλισθεί αφενός η πιθανότητα αλλοιώσεων ή απώλειας του περιεχομένου τούτων, αφετέρου να διαθέτουμε τα μέλη της απερχόμενης διοικήσεως το σύνολο του αρχείου σε αντίγραφο προκειμένου να αντιμετωπίζουμε τυχόν (ποινικής ή πειθαρχικής φύσεως ) απόδοση κατηγοριών σε βάρος μας και υπερασπισθούμε προσηκόντως τα δικαιώματα μας».




ΤΟΝ ΔΙΟΡΙΣΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ… ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ

Πατάτα με το καλημέρα

Γκάφα ολκής από την κυβέρνηση και τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη. Διόρισαν στο νέο φορέα των αστικών συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ) τον Ντίμη Αργυρόπουλο των ΑΝΕΛ χωρίς να του το πουν, με αποτέλεσμα αυτός να μην αποδεχθεί την τοποθέτηση του.

«Όσο για το ότι διορίστηκα στο ΔΣ του νεοσύστατου φορέα ΑΣΥΘ στην Θεσσαλονίκη δήλωσα την παραίτηση μου διότι εγώ πολιτεύομαι στην Α ´ Αθήνας και πρέπει στην θέση μου να τοποθετηθεί στέλεχος από την Θεσσαλονίκη. Άλλωστε ο διορισμός μου στο ΔΣ του ΓΝΑ Λαϊκού είναι πιο εποικοδομητικός γιατί προσφέρω πολλά περισσότερα σε ένα Ίδρυμα που έχουν ανάγκη πολλοί συνάνθρωποι μας. Ευχαρίστησα τον πρόεδρο μας για την επιλογή του αλλά παραμένω στις επάλξεις του ΓΝΑ Λαϊκού» έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.
Έτσι, λιγότερες από 24 ώρες από την ανακοίνωση του νέου σχήματος η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει «ορθή επανάληψη»!

Η «σφαίρα» στον Στουρνάρα

Ο Ντίμης Αργυρόπουλος γεννήθηκε στην πόλη των Σερρών στις 10 Μαΐου 1948 και από το 1965 ασχολήθηκε επαγγελματικά με το φωτορεπορτάζ στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Από το 1968 οι δραστηριότητες του μεταφέρονται στην Αθήνα όπου συνεχίζει το φωτορεπορτάζ για λογαριασμό του Αθηναϊκού Τύπου και των εφημερίδων της Βόρειας Ελλάδας. Είναι μέλος της Ένωσης Φωτοειδησεογράφων Ελλάδας από το 1970 και μέλος της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου (Ελλάδας) από το 1976. Απέτυχε να εκλεγεί στην Βουλή με τους Ανεξάρτητους Έλληνες.

Ο γνωστός φοωτορεπόρτερ είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις το 2013, όταν έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook απευθυνόμενους σε επίδοξους τρομοκράτες(;) να φυτέψουν μια σφαίρα στον τότε υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα. Βέβαια λίγο αργότερα το στέλεχος των ΑΝΕΛ δήλωσε μετανιωμένος για τη δήλωσή του: «Ήταν λάθος μου. Επιπολαιότητά μου. Ήταν ένα σχόλιο της στιγμής», είχε πει ο κ. Αργυρόπουλος.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ


ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Δ.Σ. ΟΑΣΘ
Πρόεδρος: Στέλιος Παππάς, οικονομολόγος
Δ/νων Σύμβουλος: Σάββας Παναγιωτίδης, διπλ. ΠΜ
Μέλη:  Ακρίτας Κάίδατζής, νομικός
Μανώλης Λαμτζίδης, δικηγόρος
Φώτης Μπίμπασης, υποψ. διδάκτωρ 6
Ολγα Γιάννη, δημοσιογράφος
Καλυψώ Γούλα, εκπρόσωπος δήμου Θεσσαλονίκης
Γαβριήλ Αβραμίδης, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Εκπρόσωπος των εργαζομένων

Δ.Σ. Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)
Πρόεδρος: Κωνσταντίνος Αμπατζάς
Δ/νων Σύμβουλος: Ιωάννης Τσιωνάς, διπλ. ΑΤΜ
Μέλη:  Δρόσος Δρόσος, οικονομολόγος
Αντώνιος Ελευθεριάδης, τραπεζικός υπάλληλος
Αλέξανδρος Κιτικίδης, δικηγόρος
Ευστάθιος Αβραμίδης, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Πάρις Μπίλλιας εκπρόσωπος ΤΕΕ
Αθανάσιος Παππάς, εκπρόσωπος δήμου Θεσσαλονίκης
Εκπρόσωπος ΠΕΔ/Κ.Μ.

Μέλη Δ.Σ. Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ)

Κυριακή Αραβίδου, διπλ. ATM, δημόσιος υπάλληλος
Δημήτρης Αργυρόπουλος, φωτορεπόρτερ
Ιάκωβος Σαρηγιάννης, μηχανολόγος μηχανικός
Βαγγέλης Ζορκάδης, λογιστής
Γιώργος Τοζίδης, οικονομολόγος
Φίλιππος Γκανούλης, πολιτικός μηχανικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου