Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2016

Ένας διαφορετικός αγώνας με μοτοσικλέτες - αντίκες TVXS Ρεπορτάζ

Ο πρώτος αγώνας ταχύτητας μοτοσικλέτας σε «πίστα» έγινε στη χώρα μας το 1929 και διεξαγόταν μέχρι το 1968. Αύριο, Κυριακή, το «Tourist Trophy Ψυχικού», όπως είχε ονομαστεί από τους τότε οργανωτές του, αναβιώνει και στήνεται μια μεγάλη γιορτή για τους λάτρεις του μοτοσικλετισμού, στην οποία θα παρελάσουν μερικές από τις πιο όμορφες μηχανές - αντίκες που έχουν περάσει ποτέ από τους δρόμους της Ελλάδας.


Αυτός ο αγώνας ταχύτητας δεν έχει στόχο στα αλήθεια την ταχύτητα. Πρόκειται πολύ περισσότερο για μία πολιτιστική εκδήλωση που θα ξυπνήσει ιστορικές μνήμες μιας εποχής που έφυγε, όχι μόνο για το Ψυχικό αλλά και για όλη την Ελλάδα.


Στην εκδήλωση  θα μπορέσετε να θαυμάσετε από κοντά γνωστούς  Έλληνες πρωταθλητές της κλασικής περιόδου αλλά και άλλους αξιόλογους μοτοσικλετιστές με τις ηλικιωμένες «κούκλες» τους. Πρόκειται για  56 κορυφαίες κλασικές μοτοσικλέτες που δεν βγαίνουν εύκολα στους δρόμους! Η μεγαλύτερη; Μία BSA του 1926! Μαζί της για βόλτα θα βγουν επίσης μια Ζούνταππ του 1933, μια BMW R 12 του 1935, μια Νιού Ιμπήριαλ του 1937, αλλά και μοτοσικλέτες Μπενέλλι, Βελοσέτ, Χάρλεϋ, Παρίλλα, Χόρεξ, Μότο Γκούτσι  της δεκαετάις του ‘30 και άλλες.

Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω

Ας κάνοyμε, όμως, ένα flash back στον χρόνο, στα τέλη της δεκαετίας του ’20, τότε που έγινε το «1ο Τourist Τrophy Ψυχικού».                  

Είμαστε στην εποχή που η Ελλάδα συνέρχεται, σιγά-σιγά, από την δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής, του Διχασμού, της ανταλλαγής πληθυσμών κι η καθημερινή ζωή βρίσκει τον ρυθμό της. Εκείνη, λοιπόν, την περίοδο έρχεται μία ομάδα νέων που τους αρέσει η μοτοσικλέτα, (κι αυτή τότε βρίσκεται στα σπάργανα) κι αρχίζουν να κάνουν… αγώνες. Ξεκινούν με τα εύκολα, δηλαδή αγώνας χιλιομέτρου στη Συγγρού και στο Μενίδι για να καθιερώσουν το Πανελλήνιο Ρεκόρ Ταχύτητα και μετά ράλλυ σε δημόσιους δρόμους.

Τους λείπει, όμως, η κορωνίδα των αγώνων, δηλαδή η ταχύτητα σε κυκλική πίστα! Oι δρόμοι του αραιοκατοικημένου Ψυχικού αποτελούσαν, τότε, ένα ολοκληρωμένο  σύνολο δρόμων και ήταν η καλύτερη επιλογή για το καινούργιο άθλημα! Στην αφετηρία, που ήταν περίπου 40μ. ετά την 1η πλατεία επί της Διαμαντίδου, συγκεντρώθηκαν 8 από τους 12-15 οδηγούς αγώνων που δραστηριοποιούνταν, τότε, στην Αθήνα.

Ο πρώτος αγώνας δεν ήταν ασφαλώς εύκολος. Υπήρξαν μηχανικές βλάβες, κάμποσες πτώσεις, ακόμη και εγκατάλειψη λόγω… κόπωσης και όλα όσα συμβαίνουν στους αγώνες!        
Νικητής – τι χρονική σύμπτωση – ένας πρόσφυγας, 24 ετών από την Σμύρνη, τραπεζικός υπάλληλος πλέον, που κατοικούσε με την οικογένειά του στους Αμπελοκήπους, μετά τον ξεριζωμό τους από την Γή της Ιωνίας : ήταν ο Ιορδάνης Καπλάνογλου με μια εγγλέζικη BSA Slopper (500κ.εκ.).
Το «Τourist Τrophy Ψυχικού» επιστρέφει λοιπόν την Κυριακή 16 Οκτωβρίου, για να φέρει εκείνη την ατμόσφαιρα του παρελθόντος στο σήμερα και να πατήσει με τις ίδιες μηχανές στους ίδιους δρόμους που οι πρώτοι μοτοσικλετιστές της Ελλάδας έτρεξαν.

Η αφετηρία θα βρίσκεται  επί της οδού Διαμαντίδου, λίγο πριν την Πρώτη Πλατεία,  με κατεύθυνση προς τη Λεωφόρο Κηφισίας και οι μοτοσικλετιστές θα ακολουθήσουν τις οδούς Οίτης, Παπαναστασίου (κυκλικά),  αριστερά Διαμαντίδου, Δεύτερη Πλατεία, Διαμαντίδου μέχρι τον τερματισμό. Το συνολικό μήκος είναι 2χμ. και οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν 10 γύρους. Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 10:00.

Τη λήξη του αγώνα που θα βαθμολογήσει την ακρίβεια των μηχανόβιων θα ακολουθήσει η απονομή, αλλά και άλλα χάπενινγκ. Στην Πρώτη Πλατεία μάλιστα θα υπάρχει και έκθεση μοτοσικλετών εποχής!

Κι αν όλα αυτά σε κάποιους φαίνονται λίγα, μάθετε κι αυτό! Τη διαδρομή θα ελέγξει και θα ανοίξει ως αυτοκίνητο ασφαλείας ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια της παγκόσμιας αυτοκίνησης: Το μοναδικό και ελληνικότατο αυτοκίνητο του αρχιτέκτονα με τις επαναστατικές εμπνεύσεις Δημήτρη  Κορρέ, το θηριώδες όφ ρόουντ 4x4 και ταυτόχρονα σούπερσπορ Koρρές 4!

Την εκδήλωση οργανώνει ο δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού με την Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Φιλοθέης Ψυχικού (ΔΗΚΕΦΙΨ) και ο Πολιτισμικός Οργανισμός Motorcycle Republic (http://motorcyclerepublic.org) που είχε και την ιδέα της αναβίωσης. Πρόκειται για τον φορέας ο οποίος  λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια το «Ελληνικό Μουσείο Μοτοσικλέτας», το μόνο του είδους του στην Ελλάδα.

«Στόχος είναι να δείξουμε στους νέους μοτοσικλετιστές ποια είναι η ιστορία των οχημάτων που καβαλάνε σήμερα και να τους θυμίσουμε τον ρομαντισμό εκείνης της εποχής», θα πει στο tvxs.gr ο Παναγιώτης Μαριολόπουλος, εκ των διοργανωτών από πλευράς του Motorcycle Republic.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου