Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

Θύμα της κόντρας υπουργείου – ΟΑΣΘ το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκη

Αποτέλεσμα εικόνας για λεωφορεια θεσσαλονικηΜπαλάκι που το υπουργείο Υποδομών πετά στον ΟΑΣΘ και αντίστροφα έγιναν οι ευθύνες για τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Την ώρα που τα λεωφορεία του φορέα υπεραστικών συγκοινωνιών κινδυνεύουν να τραβήξουν χειρόφρενο το επόμενο δεκαήμερο εξαιτίας των οφειλών του ΟΑΣΘ και της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι αρμόδιοι φορείς δεν μπορούν να ξεκαθαρίσουν πότε θα γίνει η αποπληρωμή.

Η διαμάχη μεταξύ του υπουργείου και του ΟΑΣΘ, που έχει θύμα και το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, φαίνεται από τις έγγραφες απαντήσεις των φορέων που δόθηκαν στο βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Αριστείδη Φωκά, ο οποίος έθεσε το ζήτημα στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το υπουργείο παρέπεμψε για εξηγήσεις στον ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός θεωρεί αποκλειστικά υπεύθυνο για τη μη τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων το υπουργείο. Όσον αφορά το χρέος της περιφέρειας, αφορά τις μετακινήσεις των μαθητών.


«Όσο κυβέρνηση και αντιπολίτευση ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με το θέμα του ΕΣΡ, τα προβλήματα της καθημερινότητας πολλαπλασιάζονται. Καλώ επιτέλους υπουργείο και ΟΑΣΘ να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να βρουν οριστική λύση σε ένα πρόβλημα που, όπως αποδεικνύεται, έχει πολλές παραμέτρους. Σε κάθε περίπτωση δεν έχουμε περιθώριο να μείνουμε χωρίς τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του», σημειώνει ο Αριστείδης Φωκάς.

Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε προειδοποιήσει ότι θα αναγκαστεί να διακόψει τα δρομολόγια μέχρι τέλος Οκτωβρίου και η επαρχία Λαγκαδά θα μείνει χωρίς συγκοινωνία, καθώς του οφείλονται περίπου 1,5 εκατ. ευρώ και αδυνατεί να ανταποκριθεί στα λειτουργικά έξοδα. Το οφειλόμενο ποσό είναι το άθροισμα των περίπου 500.000 ευρώ που οφείλει ο ΟΑΣΘ και του 1 εκατ. ευρώ που πρέπει να δώσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τη μεταφορά των μαθητών. Στις 20 Οκτωβρίου έλαβε τη διαβεβαίωση των φορέων ότι θα εξοφληθεί μέρος των οφειλών και πράγματι ο ΟΑΣΘ στις 27 Οκτωβρίου κατέβαλε 100.000 ευρώ και η περιφέρεια αναμένεται να δώσει 260.000 ευρώ. Έτσι απομακρύνθηκε προς στιγμήν ο κίνδυνος του χειρόφρενου, ο οποίος όμως παραμένει, όπως αναφέρει η διοίκηση των ΚΤΕΛ.

Στην απάντησή του προς το βουλευτή η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται στη συμφωνία μεταξύ ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ και καταλήγει ότι «απάντηση για την οφειλόμενη δόση από τον ΟΑΣΘ προς την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. θα λάβετε από τον ίδιο τον Οργανισμό».

Υπενθυμίζεται ότι βάσει συμφωνίας του 2011 το ΚΤΕΛ ανέλαβε την υποχρέωση να λειτουργήσει τέσσερις αστικές τοπικές γραμμές, οι οποίες ξεκινούν από τον Λαγκαδά και έχουν εισιτήριο ίσο με την αστική συγκοινωνία (1 ευρώ). Τα έσοδα από αυτές τις γραμμές πηγαίνουν στον ΟΑΣΘ. Επίσης το ΚΤΕΛ διατήρησε τρεις υπεραστικές γραμμές (προς Ασπροβάλτα, Ζαγκλιβέρι, Μόδι) με αφετηρία και τέρμα στη Θεσσαλονίκη, αλλά μείωσε το εισιτήριο κατά 50% από αυτό που ίσχυε. Για τις παραπάνω υπηρεσίες, δηλαδή για τα δρομολόγια Λαγκαδά και για το μειωμένο εισιτήριο, συμφωνήθηκε ο ΟΑΣΘ να καταβάλλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση της τάξης των 957.000 ευρώ ανά έτος, η οποία δίνεται σε μηνιαίες δόσεις.
Ο ΟΑΣΘ απαντά ότι οι συσσωρευμένες οφειλές του προς την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. ανέρχονται στις 567.433,53 ευρώ, εκ των οποίων οι 152.926,90 αφορούν την αποζημίωση και οι 414.506,63 ευρώ τη διανομή του κέρδους των 29 μετοχών που κατέχει το ΚΤΕΛ. Ο ΟΑΣΘ, όπως προαναφέρθηκε, έδωσε 100.000 ευρώ για την αποζημίωση, αλλά «όσον αφορά τα οφειλόμενα μερίσματα λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο Οργανισμός δεν δυνάμεθα να καταβάλουμε». Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ) από την πλευρά του απαντά ότι η αποζημίωση για τη μεταφορά των μαθητών καταβάλλεται από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ δηλώνει αναρμόδιο για την οικονομική συμφωνία ΟΑΣΘ – ΚΤΕΛ
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου